طرح حمایت عاطفی از دانشجویان نوورودی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی مهر 98

تعداد بازدید:۱۵۰۲
به گزارش مرکز مشاوره و بهداشت روان طرح حمایت عاطفی از دانشجویان نوورودی کارشناسی ساکن در خوابگاه ها از مهر ماه 1398 تا پایان ترم در حال اجرا می باشد.
طرح حمایت عاطفی از دانشجویان نوورودی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی مهر 98

 

به گزارش مرکز مشاوره و بهداشت روان طرح حمایت عاطفی از دانشجویان نوورودی کارشناسی ساکن در خوابگاه ها از  مهر ماه 1398 تا پایان ترم در حال اجرا می باشد. از اهداف این طرح می توان، پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت روانی، رشد و پرورش مهارت های اخلاقی-هیجانی و اجتماعی دانشجویان، ارائه آموزش های لازم در زمینه های مورد نیاز دانشجویان ، تعیین نیازهای حمایتی دانشجویان جدید الورود، تسهیل و آماده سازی دانشجویان جهت ارتباط با مرکز مشاوره، کمک به دانشجو برای مقابله با غربت زدگی و مدیریت هیجانات،کمک به ایجاد سازگاری سریع و مناسب با شرایط زندگی جدید در خوابگاه و جلوگیری از پدید آمدن مشکلاتی نظیرافسردگی ،اضطراب و پرخاشگری، نظم دهی در تحصیل و زندگی دانشجویان ورودی های جدید ساکن خوابگاه ها را نام برد.

مجریان این طرح 25 نفر از دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری مشاوره و روان شناسی می باشند، که پس از گذراندن دوره آموزشی 3 ساعته توسط دکتر فرحبخش مدیر مرکز مشاوره، در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه در حال اجرای طرح می باشند . دانشجویان تحت پوشش طرح طبق آمار دریافتی از اداره خوابگاه ها 524  نفر می باشند، در مرحله اول اجرای طرح دانشجویان نیاز به مشاوره شناسائی و به مشاور خوابگاه ارجاع داده می شوند تا از خدمات مشاوره و روان شناختی بهره مند گردند. و در مرحله دوم طبق نظر سنجی های انجام شده برای دانشجویان مورد نیاز جلسات گروهی برگزار گردید.

 


نظر شما :