در گفت‌وگو با معاون دانشجویی مطرح شد؛

۰۷ دی ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۸۵۳ امور دانشجویی اخبار معاونت
تعداد بازدید:۹۴۲
در صندوق قرض‌الحسنه دانشجویی با ارائۀ کارت دانشجویی، می‌توان بدون ضامن، وام ۳ میلیون ریالی گرفت
در گفت‌وگو با معاون دانشجویی مطرح شد؛

صندوق قرض الحسنه دانشجویان نام صندوق سپرده گذاری است که اخیراً به همت جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی راه اندازی شده است. در این صندوق که با سپرده‌گذاری دانشجویان، کارکنان و استادان شکل می گیرد، وام های مختلفی به دانشجویان اعطا می شود. دربارۀ جزئیات این وام، نحوه دریافت و ضمانت های آن با دکتر غلامرضا لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت و گو کرده ایم که مشروح آن را در زیر می خوانید.

آقای دکتر! صندوق قرض الحسنه دانشجویان چگونه و با چه هدفی راه اندازی شد؟

پیشنهاد راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویی را جهاد دانشگاهی، در حوزه معاونت دانشجویی مطرح کرد که مورد استقبال واقع شد. این صندوق در دیگر دانشگاه ها هم وجود دارد و هدفش ترویج فرهنگ قرض الحسنه و ارائه تسهیلات به دانشجویان معین و نیازمند با حفظ عزت و کرامت انسانی است، آنها می توانند علاوه بر وام های مصوبی که از صندوق رفاه دانشجویی دریافت می کنند از محل صندوق قرض الحسنه جهاد نیز وام دریافت کنند. راه اندازی این صندوق در سایت معاونت دانشجویی اطلاع رسانی شده است و همچنین اتاقی در این معاونت برای صندوق تدارک دیده شده است که دانشجویان می توانند با مراجعه به اتاق صندوق، از نحوه پرداخت و بازپرداخت تسهیلات اطلاع کسب کنند.

مزایای استفاده از صندوق قرض الحسنه دانشجویی چیست؟

دسترسی به صندوق آسان است و پرداخت وام بدون بروکراسی و سیکل های طولانی اداری  انجام می شود و در حقیقت دانشجو در زمان نیاز می تواند با مراجعه به صندوق و معرفی خود، فقط با ارائه کارت دانشجویی و بدون ضامن تا سقف سه میلیون ریال وام دریافت کند.

سرمایه و هزینه های صندوق از چه منابعی تامین می شود؟

در اصل خود دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه هستند که با افتتاح حساب و سپرده گذاری در این صندوق، سرمایه آن را تامین می کنند و البته خیّران عضو بنیاد خیّران دانشگاه هم با پرداخت مبالغ مختلف به طور مثال تا سقف یک میلیارد ریال، سرمایه صندوق را کاملتر می کنند. اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه نیز می توانند در صورت تمایل، سقف مشخصی از حقوق خود را ماهانه در این صندوق سرمایه گذاری کنند تا در جهت امور خیر و اعطای وام به دانشجویان نیازمند هزینه شود.

کدام دانشجویان می توانند از وام های صندوق قرض الحسنه دانشجویی استفاده کنند؟

ما دانشجویان نیازمند و غیرنیازمند را شناسایی نکرده ایم و در واقع فرض بر این است، دانشجویی که به دفتر صندوق مراجعه می کند و درخواست گرفتن وام می دهد، نیازمند و در چارچوب قوانین صندوق واجد شرایط دریافت وام است و همه دانشجویان در زمان نیاز حق دارند از مزایای این صندوق بهره مند شوند.

بازپرداخت وام ها چگونه است؟

بازپرداخت وام هایی که دانشجویان از صندوق قرض الحسنه دانشجویی می گیرند بسیار ساده و با مبالغ پایین است و البته تفاهم نامه ای هم با کمیته امداد منعقد شده تا آن دسته از دانشجویانی، که توانایی بازپرداخت وام را ندارند، از محل آورده این اداره تحت حمایت قرار دهیم.


نظر شما :