کارگاه « آشنایی با مفاهیم و فرایند برنامه ریزی» توسط معاونت دانشجویی برگزار شد

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۴۱۹۸ امور دانشجویی اخبار معاونت فرهنگی دانشجویی
تعداد بازدید:۳۷۳
با توجه به اهمیت مقوله برنامه ریزی برای کارکنان، کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم و فرایند برنامه ریزی توسط معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، ویژه کارکنان این معاونت برگزار شد.
 کارگاه « آشنایی با مفاهیم و فرایند برنامه ریزی» توسط معاونت دانشجویی برگزار شد

با توجه به اهمیت مقوله برنامه ریزی برای کارکنان، کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم و فرایند برنامه ریزی توسط معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، ویژه کارکنان این معاونت برگزار شد.

به گزارش این معاونت،  لزوم و اهمیت برنامه ریزی ایجاب کرد که کارگاهی آموزشی با این موضوع برگزار شود. در این کارگاه که در روز یکشنبه 5 بهمن ماه 99 به صورت آنلاین برگزار شد، دکتر غلامرضا لطیفی «معاون دانشجویی دانشگاه»، به عنوان مدرس کارگاه حضور داشتند.

در ابتدای این کارگاه، آقای دکتر غلامرضا لطیفی معاون دانشگاه، هدف از برپایی این کارگاه آموزشی را ارتقاء دانش و آگاهی کارکنان در زمینه برنامه ریزی عنوان کرد.

دکتر لطیفی در خصوص برنامه ریزی چیست؟ و تعاریف برنامه ریزی، توضیحات مبسوطی ارائه داد. و در ادامه به برنامه ریزی، تجسم و طراحی وضعیت مطلوب در آینده و یافتن و ساختن راه ها و وسایلی که رسیدن به آن را فراهم می کند، و همچنین  برنامه ریزی مجموعه ای از فعالیت ها و اقداماتی است که با استفاده منابع بالقوه و بالفعل و در زمان مشخص به اجرا در خواهد آمد، اشاره کرد.

وی همچنین سابقه برنامه ریزی در ایران و جهان و نیز سطوح گوناگون برنامه ریزی - برنامه ریزی در سطح کلان و برنامه ریزی در سطح بخش ها و برنامه ریزی در سطح طرح ها- را به طور کامل شرح داد.

در ادامه دکتر کیومرث فرحبخش، مدیریت مرکز مشاوره دانشگاه در این بحث شرکت کرد؛ وی تاکید کرد از جمله نقطه ضعف در برنامه ریزی های فعلی، چه در سطح کلان و چه در سطح بخش ها، عدم در نظر گرفتن همه جوانب در برنامه ریزی است.

دکتر لطیفی در ادامه سخنان خود به وجوه مشترک برنامه ها و انواع هدف ها ( آرمانی و عینی ) و توسعه (محدودیت ها، چالش ها، و فرصت ها ) به صورت مختصر اشاره کرد و در آخر به موانع برنامه ریزی در ایران که عدم آمار و اطلاعات صحیح، نبودن هماهنگی سازمان برنامه و وزارت خانه ها، نبودن نظام کار آمد نظارت و پیگیری، دخالت گروه های ذی نفع داخلی و خارجی، نبودن محیط مناسب برای انضباط برنامه ای و  فقدان نظام تئوریک اشاره کرد.

 


نظر شما :