برگزاری جلسه کارگروه تخصصی مرکز نیکو کاری دانشگاه علامه طباطبائی

تعداد بازدید:۵۵۷
گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد، وقتی دستی را به یاری می گیری، بدان که دست دیگرت در دست خداست.
برگزاری جلسه کارگروه تخصصی مرکز نیکو کاری دانشگاه علامه طباطبائی

 

گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد، وقتی دستی را به یاری می گیری، بدان که دست دیگرت در دست خداست.

اولین جلسه کارگروه تخصصی مرکز نیکوکاری دانشگاه با حضور معاون دانشجویی دانشگاه و اعضای مرکز نیکوکاری علامه طباطبائی و نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور توسعه فعالیت های مرکز و شناسایی دانشجویان بی بضاعت و جذب خیرین برگزار شد.

در راستای گسترش فعالیت های مرکز نیکوکاری دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری کمیته امداد امام خمینی اولین جلسه کارگروه تخصصی با حضور معاون دانشجویی آقای دکتر لطیفی و نماینده کمیته امداد منطقه 2 و 5  سرکار خانم نظری  و اعضای اصلی مرکز نیکوکاری برگزار شد.

دکتر لطیفی در ابتدای جلسه  ضمن بیان فعالیت های مرکز نیکوکاری اعلام نمودند؛ این فعالیتها باید به صورت سازمانی توسعه پیدا کند و امر با اطلاع رسانی گسترده جهت جذب و افزایش خیرین، نقدینگی مرکز میسر مب باشد. به گفته ایشان خیرینی در دانشگاه هستند، که نسبت به فعالیت های مرکز نیکوکاری بی اطلاع یا با راه های ورودی کمک به مرکز آشنایی ندارند. دکتر لطیفی عنوان کردند که هر چه سریعتر دانشجویان بی بضاعت یا دارای شرایط خاص شناسایی شده و با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی به آنها کمک شود، به نحوی که قابلیت های فردی دانشجو از بین نرود.

در ادامه آقای نژدساعی مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری با اشاره به فعالیت های انجام شده از جمله شناسایی دانشجویان بی بضاعت و اعطای کمک هزینه های تحصیلی و معیشتی و آموزشی (خرید گوشی های هوشمند جهت شرکت در کلاس های مجازی) و معرفی 50 نفر از دانشجویان به صندوق قرض الحسنه جهت گرفتن وام بدون بهره و تولید 70500 عدد ماسک در این مرکز با کمک امدادیاران در سه مرحله تولید و توزیع گردیده است  که عایدات آن به مرکز نیکوکاری برای کمک به دانشجویان بی بضاعت استفاده شده است.

آقای نژدساعی افزودند که در ادامه فعالیت های مرکز، از ایده و نقطه نظرات کار گروه تخصصی جهت توسعه و سامان دهی مرکز نیکوکاری استفاده خواهیم کرد و افراد حاضر در کارگروه تخصصی باید هر یک بصورت شبکه ای کار گروهی براساس شرح وظایف امدادیاران تشکیل و ماهانه گزارشات خود را به مرکز تحویل دهند.

وی در راستای گسترش فعالیت مرکز نیکوکاری، سه دستور کار عنوان کردند که دستور کار اول حمایت از طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی و دستور کار دوم، آزادی زندانیان با جرایم غیر عمد با اولویت آزادی بستگان درجه یک دانشجویان و دستور کار سوم، ایجاد مرکز مهارت افزایی و اشتغال زایی خواهد بود .

در ادامه دکتر مقامی رئیس مرکز نیکوکاری دانشگاه از حمایتهای مجدانه و پدرانه دکتر لطیفی در حوزه نیکوکاری قدردانی نموده و گفتند که انتظار ما از کار گروه تخصصی مرکز حمایت فکری و معنوی و شناسایی دانشجویان نیازمند و معرفی آنها به مرکز نیکوکاری می باشد و تاکید کردند: ما باید این مسئله را مد نظر داشته باشیم که در شرایط خاص و ویژه، وقتی دانشجویی به مرکز معرفی می شود؛ چاره ای جز حمایت سریع این دانشجو نداریم زیرا در شرایط خاص انتظار نمی رود دانشجو بتواند کار دانشجویی انجام دهد تا این حمایت را دریافت کند.

سپس سرکار خانم نظری نماینده کمیته امداد امام خمینی( ره) ، درخصوص  طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی را توضیح دادند؛ بدین صورت که هر کارمند در صورت پذیرفتن این طرح با پر کردن فرم، شناسنامه و شماره کارت یک فرزند در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت که ماهانه می تواند حداقل با پرداخت مبلغ 10000تومان به کارت مستقیم فرزند مورد نظر واریز نماید و بعد از سه ماه در صورت تمایل می تواند از نزدیک با این فرزند دیدار داشته باشند و  در ادامه می تواند این حمایت را بصورت مالی و یا در زمینه های فرهنگی و ورزشی و غیره ادامه دهد.

لازم به ذکر است در ادامه جلسه افراد حاضر در کارگروه تخصصی ضمن بیان نقطه نظرات، پیشنهادات مربوطه را ارائه کردند.

افزودنی است: دیگر اعضای حاضر در اولین جلسه مرکز نیکوکاری جناب آقای مسعود گمار مسئول امور مالی و اداری مرکز، سرکار خانم مریم ناظر شندی مسئول امور خیرین و بانوان امدادیار مرکز، جناب آقای داود اخگری‌ مسئول امور خیرین و برادران امدادیار مرکز، جناب آقای رضا علیپور مسئول امور خیرین و برادران امدادیار مرکز نیکوکاری دانشگاه، آقای محمدی کارشناس دفتر مرکز نیکوکاری و خانم ها راضیه حضرتی، فاطمه حدادی، مریم مومنی، آزاده آزادی، لیلا احسنی، فرخنده رحیمی اعضاء افتخاری مرکز نیکوکاری دانشگاه بودند، که در روز 18 بهمن ماه 99 در سالن شورای معاونت دانشجویی تشکیل جلسه دادند

در پایان اعضای مرکز نیکوکاری از خیرین و نیکوکاران برای حمایت از این مرکز در جذب منابع و شناسایی دانشجویان دارای شرایط خاص و همچنین ارائه پیشنهادات ارزنده درخواست مساعدت و همیاری نموده و راه های مشارکت با مرکز نیکوکاری بدین شرح اعلام شد.

1. شماره کارت دائمی مرکز نیکوکاری علامه طباطبائی

6037997950144973

2. شماره کارت مرکز نیکوکاری علامه طباطبائی برای پرداخت وام قرض الحسنه از مرکز نیکوکاری علامه طباطبائی

    6037997950199670   

"مبلغ پرداختی در حساب وام قرض الحسنه می تواند  بصورت امانی و قابل عودت به خیر و نیکوکار محترم باشد"

3. لینک پرداخت اینترنتی مرکز نیکوکاری علامه طباطبائی

https://banikheir.ir/16000050002997/payment

4. لینک پرداخت از طریق سامانه تلفن گویا

تماس با تلفن ثابت یا همراه 7355  انتخاب عدد 13 وارد نمودن شناسه مرکز نیکوکاری 409117

 

 


نظر شما :