معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی مطرح کرد؛

دعوت از استادان و کارکنان برای شرکت در طرح پایش سلامت + ویدیو

تعداد بازدید:۷۵۲
دکتر مهدی واحدی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به امکانات و خدمات مرکز تربیت بدنی و مرکز بهداشت و درمان در طرح پایش سلامت از همه استادان و کارکنان برای شرکت در این طرح دعوت کرد.
دعوت از استادان و کارکنان برای شرکت در طرح پایش سلامت + ویدیو

دکتر مهدی واحدی در این گفت‌وگو اظهار کرد: طرح پایش سلامت اساتید و کارکنان علاوه بر امکان سنجش کامل وضعیت موجود سلامت جسمی اعضای خانواده دانشگاه علامه طباطبائی به ما کمک می‌کند که یک آگاهی از بیماری‌ها و نارسایی‌های بدنی احتمالی همکاران که ممکن است داشته باشند، پیدا کنیم تا در جهت درمان و پیشگیری اقدام کنیم.

وی افزود: ماحصل این طرح، ارائه یک برنامه درمانی و تمرینی برای حفظ سلامت اساتید و کارکنان دانشگاه است.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه این طرح در دو بخش بهداشت و درمان و تربیت بدنی انجام می‌شود، ادامه داد: آیتم‌های مورد پایش در بخش تربیت بدنی شامل مواردی چون استقامت قلبی تنفسی، تجزیه و تحلیل ترکیبات بدن، ارزیابی قدرت و انعطاف عضلانی، ارزیابی سلامت ستون فقرات و ناهنجاری‌های اسکلتی-عضلانی و در نهایت غربالگری عملکردی حرکت می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نوع فعالیت کارکنان و اساتید به ویژه در دوران کرونا، این عزیزان، عمدتاً در معرض ناهنجاری‌های مختلفی هستند که ممکن است سلامت آنها را در حال حاضر یا در آینده به خطر بیاندازد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به بخش بهداشتی و پزشکی خدمات طرح پایش سلامت اظهار کرد: این بخش شامل خدمات عمومی چک‌آپ پرستاری از حمله اندازه‌گیری قد و وزن و فشار خون، معاینات عمومی قلب و عروق، بهداشت دهان و دندان و نظایر آنها می‌شود.

 دکتر واحدی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز استادان و همکاران ما به درمانگاه دانشگاه و یا اگر خدای نکرده وضعیت حادتر باشد به مراکز تخصصی بیرون از دانشگاه معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: بعد از مرحله بررسی و سنجش، گام دوم طرح شروع می‌شود، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیلی که از کلیه اساتید و کارکنان صورت می‌گیرد، به یک دسته از ناهنجاری‌ها و مشکلات فراگیر می‌رسند که قطعا برای این موارد کارگاه‌ها و دوره‌های لازم برگزار می‌شود و هر کدام از عزیزان که درگیر ناهنجاری یا بیماری خاصی باشند به صورت شخصی خدمات پزشکی داده خواهد شد.

به گفته دکتر واحدی، در هنگام اجرای این طرح پایش، پرونده سلامت الکترونیک تک تک مراجعین از استادان و کارکنان دانشگاهی تشکیل می‌شود که به صورت آنلاین در دسترس خودشان و پزشکان معتمد قرار داشته باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان از همکاران دانشگاهی خود از جمله اعضای هیئت علمی و کارکنان همه بخش‌ها دعوت کرد که «مشارکت خوبی در این طرح داشته باشند تا بتوانیم به حفظ سلامت همکاران عزیزمان کمک بیشتری بکنیم».

کلید واژه ها: معاونت دانشجویی مرکز بهداشت و درمان تربیت بدنی طرح پایش سلامت اساتید و کارکنان


نظر شما :