سازمان نظام وظیفه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛

آخرین مهلت دریافت معافیت تحصیلی به صورت اینترنتی

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۹ کد : ۱۷۴۶۰ امور دانشجویی فرهنگی دانشجویی
تعداد بازدید:۲۱۵۲
سازمان نظام‌وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای خطاب به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاکید کرد آن دسته از دانشجویانی که نسبت به ارائه و ثبت درخواست معافیت تحصیلی دانشجویی اقدام نکرده‌اند تنها تا ۲۹ اسفندماه فرصت دارند به صورت اینترنتی برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند.
آخرین مهلت دریافت معافیت تحصیلی به صورت اینترنتی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، سازمان نظام وظیفه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

به آگاهی می رساند؛ برابر بررسی‌های به عمل آمده تعداد زیادی از مشمولان در مقاطع مختلف دانشگاهی فاقد مجوز تحصیلی بوده و متاسفانه این قبیل افراد در موعد مقرر نسبت به ارائه و ثبت درخواست معافیت تحصیلی دانشجویی اقدام نکرده اند.

به استناد ماده (۱۱) آیین نامه اجرائی مصوب هیئت محترم وزیران و دستورالعمل جامع معافیت تحصیلی، ضروری است تمامی دانشگاه ها اعم از دولتی، آزاد، علمی کاربردی، پیام نور و ... در هنگام ثبت نام و پذیرش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نسبت به معرفی مشمولان به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +10 یا فرآیندی که این سازمان تعیین می کند (بصورت اینترنتی برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمایند.

برابر تمهیدات این سازمان حداکثر تا 6 ماه از تاریخ ثبت نام و شروع به تحصیل، صدور معافیت تحصیلی امکان‌پذیر خواهد بود و در غیر این صورت مشمولان موصوف ضمن درج غیبت از ادامه تحصیل محروم می شوند که تبعات آن متوجه شخص دانشجو و دانشگاه محل تحصیل خواهد بود.

در راستای مساعدت به دانشجویان دارای اشتغال به تحصیل حداکثر تا تاریخ 29 اسفند 1400 فرصت داده می‌شود تا آن دسته از دانشجویان فاقد مجوز سنوات قبل برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمایند.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید به منظور حسن اجرای مقررات ضمن تأکید بر رعایت قوانین، موضوع را به نحوی شایسته به کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ابلاغ تا در اسرع وقت نسبت به معرفی دانشجویان مذکور به همراه واحدهای گذرانده شده به معاونت‌های وظیفه عمومی اقدام نمایند. بدیهی است این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نظام وظیفه امور دانشجویی سربازی معافیت تحصیلی


( ۲۱ )

نظر شما :