همراه با اعطای جوایز به آثار برتر؛

پویش#سهم من از آرامش تو به مناسبت هفته خوابگاه‌ها برگزار می‌شود

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۶ کد : ۱۷۹۵۷ امور دانشجویی اخبار معاونت فرهنگی دانشجویی
تعداد بازدید:۴۰۷
مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان اولین پویش خود را تحت عنوان پویش#سهم_من_از_آرامش_تو را به منظور شناسایی، پرورش و به کار گیری استعداد و ایده های دانشجویان در حوزه سلامت روانشناختی دانشجویان برگزار می‌کند.
پویش#سهم من از آرامش تو به مناسبت هفته خوابگاه‌ها برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی در اطلاعیه جشنواره آثار و ایده‌های خلاقانه در حوزه سلامت روان با عنوان پویش سهم من از آرامش تو آورده است:

خوابگاه‌های دانشجویی نقش مهمی در سلامت روانی دانشجویان دارد. دانشجویانی که در خوابگاه اقامت دارند دارای فرهنگ خاصی هستند که بر آن فرهنگ تاثیر گذارند و خود نیز از آن تاثیر می پذیرند.

با توجه به تاثیر عوامل محیطی بر سلامت جسمانی، روانی و وضعیت تحصیلی دانشجویان توجه به اصلاح عواملی که می توانند این محیط را محیطی امن برای تحصیل و بهبود سبک زندگی سالم زندگی دانشجو تبدیل نمایند امری ضروری است.

دانشجویان زمانی که در خوابگاه دانشجویی ساکن می شوند باید به این نکته توجه کنید که در خوابگاه افرادی با سلائق و ویژگی های اجتماعی و فردی متفاوت دور هم گرد آمده اند. امکانات و فضاهای زندگی خوابگاه از قبل تعیین شده و عمدتاً محدود هستند.

بنابراین امکان یک زندگی مستقل برای آنها فراهم نیست. لذاتوجه به نقش تاثیر گذار دانشجویان در آرامش و سلامت روان همدیگر  امری مهم و حیاتی است.

از این رو مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در نظر دارد اولین پویش خود را تحت عنوان پویش# سهم من از آرامش تو را به منظور شناسایی، پرورش و به کار گیری استعداد و ایده های دانشجویان در حوزه سلامت روانشناختی دانشجویان، تبدیل ایده های برتر به فعالیت ها و طرح های درون دانشگاهی و برون دانشگاهی ، ایجاد دغدغه در زمینه مسئولیت اجتماعی و فردی در حوزه سلامت روان هم خوابگاهی ها و هم دانشگاهی ها،  همفکری با دانشجویان برای رفع چالش های روانشناختی موجود در خوابگاه و دانشگاه ، بهره گیری از ایده های دانشجویان به عنوان ساکنان خوابگاه جهت بهبود وضعیت روانشناختی دانشجویان، و ایجاد فضای با نشاط و رقابت سالم در جهت افزایش مشارکت دانشجویان و کارکنان و خانواده دانشجویان برگزار نماید.

نحوه شرکت در پویش: پوستر، مقاله، بروشور و اپلیکیشن های مشاوره و روانشناسی، کاریکاتور و خاطرات دوره دانشجویی

محور های مرتبط با ایده‌ها: مشاوره دانشجویی ، پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی،  ارتقائ رشد شخصی، اجتماعی و شغلی دانشجویان، سبک زندگی سالم دانشجویی

توجه : ایده های ارسالی بر مبنای معیار های ارزیابی(نوآورانه بودن، سهولت اجرا، خلاقانه بودن،  منطبق بر فرهنگ بومی، داشتن ارزش علمی و تخصصی و ... )  داوری خواهد شد.

مخاطبان: دانشجویان، اساتید، کارکنان دانشگاه ها و خانواده دانشجویان

همراه با جایزه آثار برتر و طرح در جشنواره ملی تاد(تجارب ارزشمند دانشجویی)

علاقه مندان جهت شرکت در این پویش طرح ها و ایده های خود را تا روز 28 اردیبهشت 1401 از طریق آدرس ایمیل این مرکز به نشانی counselingcenter@atu.ac.ir  ارسال نمایند .

اطلاعات تماس:   09331209660

کلید واژه ها: مرکز مشاوره بهداشت روان خوابگاه


نظر شما :