افتخارآفرینی دانشجویان علامه‌ای در پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر

۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۱ کد : ۱۸۷۱۶ اخبار معاونت تربیت بدنی
تعداد بازدید:۱۶۸۱
در پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، کاروان ورزشی دختران دانشگاه علامه طباطبائی با حضور در سه رشته ورزشی در المپیاد و کسب ۱  مدال طلا، ۱ نقره و ۲ برنز و در مجموع ۴ مدال افتخار‌آفرینی کرد.
افتخارآفرینی دانشجویان علامه‌ای در پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از ۱۹ تیر به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

در این مسابقات برای اولین بار، تیم فوتسال دختران به مقام سوم کشور رسید و خانم ریحانه نوروزی در رشته شنا در ماده 66 متر آزاد، مدال طلا، در کرال‌پشت 66 متر، مدال نقره و در ماده 4 در 33 متر مختلط، مدال برنز کسب کرد.

بر این اساس، پرافتخارترین ورزشکار دانشگاه علامه طباطبائی در این دوره از مسابقات خانم ریحانه نوروزی با کسب سه مدال به سرپرستی خانم ملیحه پرویزی شگفت‌آفرینی کرد.

همچنین در مسابقات فوتسال دختران، تیم‌های دانشگاه فنی حرفه‌ای مازندران مقام اول، دانشگاه تبریز مقام دوم و دانشگاه علامه طباطبائی مقام سوم دست یافتند و خانم مینا گودرزی به عنوان بهترین گلزن مسابقات فوتسال و خانم حدیث السادات حمزوی به عنوان بازیکن اخلاق فوتسال انتخاب شدند.

اسامی بازیکنان تیم فوتسال دختران علامه طباطبائی

فهیمه کریمی عواطفی، مینا گودرزی، فاطمه خلجی، لیلا علیزاده، ریحانه قناعتی، زهرا فدایی، فائزه مدنی، معصومه مولایی، حدیث‌السادات حمزوی، حنانه سرلک، سیده فرزانه موسوی، طاهره بلوکی

 سرپرست کل: خانم زهرا سپهری راد

سرمربی: خانم شیوا کولیوند

سرپرست:  خانم لیلا نوایی

 

گزارش کامل این دوره از مسابقات را در ادامه می‌خوانید؛

فوتسال

در رشته فوتسال تیم دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران با نتیجه ۵ بر یک تیم دانشگاه تبریز میزبان رقابت ها را در دیدار فینال از پیش رو برداشت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در دیدار رده بندی نیز تیم دانشگاه علامه طباطبائی با نتیجه ۴ بر ۳ بر تیم دانشگاه فردوسی مشهد غلبه کرد و سوم شد.

الناز عبدالهی از دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و مینا گودرزی از دانشگاه علامه طباطبائی با ۱۱ گل زده به عنوان خانم گل این دوره از رقابت ها انتخاب شدند و خانم حدیث السادات حمزوی به عنوان بازیکن اخلاق فوتسال انتخاب شد.

بسکتبال

در رشته بسکتبال و در مسابقه فینال تیم دانشگاه اصفهان با نتیجه  ۸۲ بر ۵۸  تیم دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی را مغلوب کرد و به عنوان قهرمانی رسید.

در مسابقه رده بندی نیز دو تیم دانشگاه اصفهان و بوعلی سینا همدان به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم دانشگاه بو علی سینا همدان با نتیجه ۶۹ بر ۵۳  بر حریف خود غلبه کرد و مقام سوم را از آن خود کرد.

 کاراته

رقابت های کاراته در دو بخش کمیته و کاتا با شرکت ۳۳ دانشگاه برگزار و با قهرمانی تیم دانشگاه تهران به پایان رسید و تیم دانشگاه خوارزمی دوم شد و تیم دانشگاه‌های دانشگاه مازندران و یزد به مقام سوم مشترک دست یافت.

مسابقات کاراته بخش کمیته در سه وزن ۶۱-، ۶۸- و ۶۸+ کیلوگرم پیگیری شد. در وزن ۶۱- کیلوگرم نفیسه عبدی از دانشگاه خوارزمی صاحب مدال طلا شد، سیده فاطمه شجاعی از موسسه غیرانتفاعی روزبهان ساری نقره گرفت و صحرا خدابخشی از دانشگاه کردستان و زهرا اجاقی از دانشگاه تبریز مشترکا صاحب مدال برنز شدند.

در وزن ۶۸- کیلوگرم حدیثه حسن‌زاده از دانشگاه فنی و حرفه‌ای صاحب مدال طلا شد، زینب ترکیان دستجردی از دانشگاه تهران نقره گرفت و پریا پرتو افکن از دانشگاه تبریز و مریم موسی وند دارانی از دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین مشترکا صاحب مدال برنز شدند.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم پرنیا ساریخانی از دانشگاه تهران صاحب مدال طلا شد، مریم کنشلو از دانشگاه سمنان نقره گرفت و سمیه محمد زاده از دانشگاه ارومیه و شادی شریعتی از دانشگاه کردستان مشترکا صاحب مدال برنز شدند.

در این رشته، تیم کاراته دختران دانشگاه علامه طباطبائی خانم ها زهرا احمدی و زهرا عسکری به سرمربی گری خانم سمیه جدیدی و سرپرستی خانم زهرا حاجی قربانی به مقام پنجم المپیاد دست یافتند.

 شنا

رقابت‌های شنا در ۱۲ ماده برگزار و در پایان با قهرمانی تیم شنای دانشگاه تهران به پایان رسید، تیم دانشگاه فردوسی مشهد نایب قهرمان شد و تیم دانشگاه تبریز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در ماده ۲۰۰ متر آزاد، ساجده بدر اوغلی تبریزی از دانشگاه تهران به مقام اول، سرمه صمدانی از دانشگاه اصفهان به مقام دوم و کیمیا امیری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مقام سوم  دست یافت.

در ماده ۶۶ متر کرال پشت حنانه افشار از دانشگاه الزهرا(س) موفق شد به مقام اول دست یابد، ریحانه نوروزی از دانشگاه علامه طباطبائی دوم شد و محدثه حسن پور از دانشگاه تهران به مقام سوم دست یافت.

در ماده ۱۰۰ متر قورباغه نیز به ترتیب مهدیه شبانی از دانشگاه تهران، آیناز رضا پور از دانشگاه تبریز و فاطمه پگاه راد از موسسه آموزش عالی زند شیراز به مقام اول تا سوم دست یافتند. در ماده ۴ در ۶۶ متر آزاد تیمی دانشگاه تهران اول شد، دانشگاه فردوسی مشهد به مقام دوم دست یافت و تیم دانشگاه موسسه آموزش عالی زند شیراز سوم شد.

در دو ماده دیگر رشته شنا نیز ریحانه نوروزی از دانشگاه علامه طباطبائی در  66 متر آزاد، مقام اول و در ماده 4 در 33 متر مختلط، مقام سوم را کسب کرد و در مجموع به دریافت یک طلا، یک نقره و یک برنز نائل آمد.

دوومیدانی

در پایان رقابت های دو و ومیدانی در مجموع مدال ها و امتیازات تیم دانشگاه تهران در جایگاه نخست ایستاد، تیم دانشگاه بوعلی سینا همدان دوم شد و مقام سوم هم به تیم دانشگاه فردوسی رسید.

در ماده ۳۰۰۰ متر سمیرا زمانی از دانشگاه بوعلی سینا همدان اول شد، یگانه کریم از دانشگاه الزهرا(س) به مقام دوم دست یافت و زینب زارعی از دانشگاه علم و صنعت سوم شد.

در ماده پرش طول زهرا زارعی از دانشگاه شهید باهنر کرمان توانست مقام اول را به دست آورد و حوریه رحمانی از دانشگاه اصفهان و فاطمه عباسی از فردوسی مشهد به ترتیب دوم و سوم شدند.

در ماده پرتاب دیسک نیز مقام اول تا سوم به ترتیب به مبینا رحمانی از دانشگاه بوعلی سینا همدان، نجمه زرگری از دانشگاه کاشان و آتنا عبداله پور از فردوسی مشهد رسید.

در ماده پرش ارتفاع زهرا کریمی از دانشگاه تهران توانست به مقام اول دست یابد، بهاره روان سالار از دانشگاه فردوسی مشهد دوم شد و فاطمه زهرا کریمی از اصفهان به مقام سوم دست یافت.

در ماده پرتاب نیزه زهرا خلیفه از دانشگاه تهران،  مبینا رحمانی از دانشگاه بوعلی سینا همدان و زهرا توکل از مازندران به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

در ماده ۳۰۰۰ متر پیاده روی ناهید ربطی از دانشگاه تهران، زینب زارعی از دانشگاه علم وصنعت و زهرا احمدی از بوعلی سینا همدان اول تا سوم شدند و در ماده ۸۰۰ متر نیز لیلا جوانمرد از دانشگاه فردوسی مشهد، مهناز قرنجیک از دانشگاه گنبد کاووس و زهرا جمال امیدی از پیلم نور تهران به مقام اول تا سوم رسیدند.

در ماده ۶۰ متر نیز فائزه آشورپور از دانشگاه تهران اول شد، بهرخ دهقان از دانشگاه مازندران به مقام دوم دست یافت و سهیلا اسدالهی از چرخ نیلوفری آذربایجان شرقی به مقام سوم رسید.

همچنین در ماده ۴ در ۴۰۰ امدادی تیم دانشگاه تهران توانست مقام اول را کسب کند و تیم دانشگاه فردوسی مشهد  و تیم دانشگاه اصفهان به ترتیب دوم و سوم شدند.

کلید واژه ها: المپیاد تربیت بدنی دختران فوتسال شنا دانشجویان دختر


( ۲ )

نظر شما :