گزارش تصویری؛

اردوی زیارتی- تفریحی کوهپیمایی امامزاده ابراهیم دربند دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی

۰۴ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۰ کد : ۱۹۵۳۹ اخبار معاونت تربیت بدنی
تعداد بازدید:۴۱۴
اردوی زیارتی- تفریحی کوهپیمایی امامزاده ابراهیم دربند دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با همکاری مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی روز پنجشنبه برگزار شد.
اردوی زیارتی- تفریحی کوهپیمایی امامزاده ابراهیم دربند دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی

اردوی زیارتی- تفریحی کوهپیمایی امام‌زاده ابراهیم دربند دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی روز پنجشنبه، 28 مهر 1401 به همت دبیر خانه ستاد اقامه نماز نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری مدیریت تربیت بدنی دانشگاه و با حضور پر نشاط دانشجویان برگزار شد.

به گزارش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در ابتدای مسیر کوهنوردی و صعود به دامنه ارتفاعات دربند با پذیرایی صبحانه و همراهی تیم اجرایی اردو، حرکت جمعی به مقصد امام‌زاده ابراهیم(ع) بعد از نیم ساعت پیاده روی از میدان دربند و طی مسافت حدود 3 کیلومتر در ارتفاع 1975متری دانشجویان وارد آستان مقدس امام‌زاده ابراهیم(ع) شدند.

با ورود به آستان مقدس امام‌زاده ابراهیم(ع) و پذیرایی و زیارت آن مقام شریف ، با هماهنگی به عمل آمده با مدیریت تربیت بدنی دانشگاه، کارشناس مربوطه با طراحی چند مسابقه و دسته بندی دانشجویان در رشته های تنیس ، فوتبال دستی و تیر اندازی و برگزاری مسابقات به نفرات برتر هر رشته هدایایی اهدا شد.

در آستانه اذان ظهر جلسه سخنرانی و گفتگوی آزاد و صمیمی دانشجویان با حجت الاسلام و المسلمین شمس برگزار شد؛

در این بین، حجت الاسلام شمس با بیان فواید و اثرات مفید کوهنوردی دسته جمعی بر روح و روان وجسم آدمی گفت: نیاز انسان به انس با طبیعت مخصوصا در دوران جوانی و ارتباط برقرار کردن با جلوه های طبیعی خدادادی موجب ایجاد روحیه لطیف و معنوی در فرد می شود، که منشا حرکت و تلاش و مجاهدت بعدی می باشد.

وی با اشاره به شاخص های دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی و مشی و منش دوران دانشجویی گفت: اخلاق مداری و پایبندی به اصول اخلاقی از مسائل اساسی هر جامعه ای است که برای هم زیستی مسالمت آمیز باید آن را سر لوحه همه اقدامات خود قرار دهیم، وی افزود: اگر در جایی عیب و یا نقصی وجود داشته باشد با منطق و بیان اخلاق مدارانه می توان آن را به مسئولان مربوطه منعکس کرد و با نیت اصلاح امور کارها را پیش برد، وی در ادامه با بیان دومین شاخص دانشجو در تراز انقلاب اهل علم و پژوهش بودن را مطرح کرد و گفت: دانشجوی اهل علم و تحقیق با علم و تحقیق همه جانبه در موضوعات ورود می کند و سخن و موضع گیری‌های او از سر تحقیق و عالمانه می باشد.

وی با اشاره به روایت شریف امام صادق(ع) مبنی بر اینکه: «العالم بزمانه لاتهجم علیه اللوابس» افزود: کسی که عالم به زمان و شرایطی که در آن زندگی می کند باشد دچار اشتباهات و انحرافات در عرصه های اجتماعی و سیاسی و حتی فردی نخواهد شد. در ادامه با پرسش و پاسخ دانشجویان این نشست به پایان رسید.

بعد از اقامه فریضه ظهر و عصر، مسابقه فرهنگی توسط حجت الاسلام جعفری برگزار و به برندگان هدایایی تقدیم شد.

در ادامه برنامه های اردو با پذیرایی نهار در فضایی صمیمی با همکاری دانشجویان سفره نهار برقرار و با چند عکس یادگاری اردو پایان یافت.

کلید واژه ها: اردو


نظر شما :