دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد؛

ضرورت توجه به آموزش مهارت های زندگی دانشجویی

۲۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۱ کد : ۱۹۷۱۱ اخبار معاونت مشاوره و سبک زندگی
تعداد بازدید:۲۴۶
نشست روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های منطقه یک کشور با حضور دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر مهدی وجدانی همت، مدیر مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه علامه طباطبائی به میزبانی مرکز مشاوره و بهداشت روان این دانشگاه برگزار شد.
ضرورت توجه به آموزش مهارت های زندگی دانشجویی

به گزارش روابط عمومی، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در نشست روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های منطقه یک کشور بر ضرورت توجه به مهارت های زندگی دانشجویی و گسترش سواد رسانه ای تاکید کرد و گفت: با گسترش فضای مجازی، این فضا در شکل گیری ذهنیت، باورها و کنش های دانشجویان نقش مهمی ایفا می کند. این پدیده بسیار مهم قرن جدید به قدری فراگیر است که اهمیت تربیت شدن در این فصا را دو چندان می کند. موضوع آموزش مهارت های رسانه ای و سواد رسانه ای یکی از ماموریت های مهم مراکز مشاوره است که باید برای تحقق آن برنامه ریزی کرد و از مشورت و تخصص علمی مشاوران بهره برد. 

همچنین دکتر مهدی وجدانی همت، مدیر مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه علامه طباطبائی نیز به اجرای طرح پایش سلامت در این دانشگاه و راه اندازی نظام ارجاع در مراکز مشاوره دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: نظام ارجاع برای مراکز مشاوره دانشگاه در امر استفاده از خدمات متخصصان کمک کننده است.

وی تصریح کرد: دفتر مشاوره اگر نظام ارجاع را در نظر بگیرد، متخصصان روانپزشکی، روان‌شناسی، روان درمانی و مشاوره‌ای که متخصص و مورد تایید هستند را انتخاب می کند.

در ادامه این نشست، روسای مراکز مشاوره به اقدامات انجام شده توسط مراکز مشاوره در دانشگاه های خود و مشکلات موجود در این زمینه پرداختند. همچنین بر توجه به تدوین و تدریس درس مهارت های زندگی دانشجویی، تاکید کردند.

نقش و جایگاه مراکز مشاوره در حل بحران ها، حفظ هویت و نقش حرفه ای مشاوران، اجرای طرح پایش سلامت روان، تلاش برای برطرف کردن کمبود نیروی انسانی و متخصص، توجه به کمبود بودجه و نبود زیر ساخت های مناسب از دیگر مسائلی بود که روسای مراکز مشاوره دانشگاه های منطقه یک جهت ارتقا سطح فعالیت‌های مراکز مشاوره مطرح کردند.

کلید واژه ها: مرکز مشاوره دانشگاه‌های منطقه یک کشور


نظر شما :