رئیس دانشگاه علامه طباطبائی؛

برای حفظ و ارتقای سلامت روان دانشجویان، بدون هیچ محدودیتی، مرکز مشاوره دانشگاه را حمایت می کنیم

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۳ کد : ۲۱۵۲۸ اخبار معاونت مشاوره و سبک زندگی
تعداد بازدید:۶۲۷
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در جمع مشاوران و روان شناسان دانشگاه گفت: مشاوران و روان شناسان بهتر از هر گروه دیگری می توانند در آموزش و تربیت جوانان در دانشگاه و خوابگاه ها تاثیرگذار باشند.
برای حفظ و ارتقای سلامت روان دانشجویان، بدون هیچ محدودیتی، مرکز مشاوره دانشگاه را حمایت می کنیم

به گزارش روابط عمومی، به مناسبت روز «روان شناس»، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر محسن حبیبی، مدیر روابط عمومی، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی و دکتر مهدی وجدانی همت، مدیر مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه با حضور در جمع مشاوران و روان شناسان دانشگاه ضمن تبریک این روز، از تلاش ها و خدمات آنها برای تامین سلامت روانی خانواده دانشگاه علامه طباطبائی به ویژه دانشجویان، با اهدای لوح و هدیه قدردانی کردند.

دکتر معتمدی در این دیدار با بیان اینکه مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی کارهای مهم و اثرگذاری انجام داده است، افزود: تجربه ها و پیشنهادهای مشاوران و روان شناسان برای ما بسیار ارزشمند است و همه پیشنهادها برای پیشبرد برنامه راهبردی دانشگاه مد نظر گرفته می شود. همچنین باید از ظرفیت دانشجویی برای حل مسائل و مشکلات استفاده کرد.

وی گفت: فضای کنونی دانشجویی تحت تاثیر فضای رسانه هایی است که مدام بذر ناامیدی را در ذهن جوانان می کارند و بسیاری از ارزش ها را ضد ارزش نشان می دهند. همچنین تغییر الگو جوانان به سمت دوری گزیدن از ادب نگران کننده و آسیب زننده است. به طور حتم مشاوران و روان شناسان بهتر از هر گروه دیگری می توانند در آموزش و تربیت جوانان در دانشگاه و خوابگاه ها تاثیرگذار باشند.

دکتر معتمدی ادامه داد: استادان فقط می توانند بر اساس تخصص علمی خود به دانشجویان کمک کنند ولی مشاوران و روان شناسان با شناخت احساسات و نیازهای دانشجویان می توانند هم به استادان و هم به دانشجویان در زمینه های مختلف زندگی کمک کنند. به همین دلیل ما تلاش کنیم برای ارائه هر چه بهتر خدمات تخصصی در زمینه مشاوره و روان شناسی و حفظ و ارتقا سلامت روان دانشجویان، بدون هیچ محدودیتی، مرکز مشاوره دانشگاه را حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه برآیند فعالیت های بخش های مختلف دانشگاه به رشد و تعالی دانشگاه و دانشجویان یاری می رساند، افزود:  مرکز مشاوره فقط به ظرفیت های خود متکی نباشد بلکه از ظرفیت بخش های دیگر دانشگاه استفاده کند تا نتیجه فعالیت های انجام شده مثبت شود و مسئولیتی که نسبت به نسل جوان امروز داریم را به خوبی ادا کنیم. همچنین با استفاده از ظرفیت دانشجویان می توان مسائل و مشکلات را بهتر شناسایی و اولویت بندی کرد و بر اساس اولویت بندی انجام شده کار کرد.

در بخش دیگری از این دیدار، دکتر واحدی گفت: جهت گیری و برنامه ریزی مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه با توجه به ظرفیت های موجود، حرکت به سمت مرجعیت در کشور است. این حرکت از یک سال و نیم پیش آغاز شده است و طرح های بسیاری مانند طرح پاد که توسط دانشگاه ارائه شده است در دانشگاه های دیگر نیز استفاده شده است. به طور حتم رسیدن به مرجعیت ملی به کمک های علمی و تخصصی همه گروه های آموزشی نیاز دارد.

وی خطاب به مشاوران گفت: نسل جدید، مسائل روانشناختی نوپدید دارد و حتی مسائل روان شناختی گذشته به شکل نوی در نسل جدید در حال بروز است. بنابراین با روش های گذشته نمی توان در مسائل این نسل مداخله کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در مسیر مشاوران و روان شناسان برای ارتباط با نسل جدید وجود دارد، مقاومت در برابر پذیرش است. اگر پذیرشی وجود نداشته باشد پس نمی توان ارتباطی هم برقرار کرد. به همین دلیل باید برنامه ای نو برای مواجهه و مداخله در مسائل نسل جدید در نظر گرفت.

دکتر وجدانی همت نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: این مرکز تلاش می کند با اجرای برنامه ها و طرح های مختلف در سطح دانشگاه و ارائه طرح های های ملی، به ارتقا سطح سلامت روان دانشگاهیان یاری رساند.

در این دیدار مشاوران و راون شناسان دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص دغدغه ها، مشکلات و مسائل موجود با رئیس دانشگاه گفت و گو و تبادل نظر کردند و پیشنهادهای خود را برای بهبود روند امور سلامت روان خانواده دانشگاه علامه طباطبائی ارائه دادند.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی روان مشاوران روان سلامت روان روان شناسان دکتر مرکز مرکز مشاوره


نظر شما :