اولین نشست دوره جدید شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علامه در سال ۱۴۰۲؛

معاون دانشجویی دانشگاه علامه: شورای صنفی چشم بینای دانشگاه است

۱۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۷ کد : ۲۲۳۰۸ امور دانشجویی
تعداد بازدید:۶۳۱
اولین نشست اعضای دوره جدید شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی با حضور معاون دانشجویی و مدیران بخش‌های مختلف این معاونت صبح شنبه، ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه: شورای صنفی چشم بینای دانشگاه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی،  در این نشست، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، عباس نداف زاده، مدیر امور دانشجویی، ابراهیم ابراهیمی، معاون مدیر و رئیس اداره تغذیه، علی صفری، رئیس اداره خوابگاه‌ها و سامان رحمانی، رئیس اداره خدمات و رفاه دانشجویان این دانشگاه میزبان اعضای جدید شورای صنفی دانشجویان بودند.

دکتر مهدی واحدی در جمع اعضای شورای صنفی ضمن قدردانی از دغدغه‌مندی دانشجویانی که خود را در معرض رای قرار می‌دهند تا در امور دانشگاه مشارکت داشته باشند، گفت: بدون تعریف و تعارف می‌گویم که اینکه چشمان بینای دانشجویان دانشگاه باز شده است، جای خوشحالی دارد. چرا که ما و همکارانمان در بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی مسائل را از دید خودمان می‌بینیم و قطعاً نگاه دانشجویان به این مسائل می‌تواند متفاوت باشد. لذا شما به عنوان هم دانشجو و هم نماینده دانشجویان، چیزهایی را گاهی مشاهده می‌کنید که به هر دلیلی از چشم مسئولان دور می‌ماند.

معاون دانشجویی ادامه داد: در نگاه دانشگاه شورای صنفی کمکی برای دانشگاه است که در بهبود شرایط و امکانات رفاهی و صنفی دانشجویان با مسئولان اجرایی، مشارکت و همکاری می‌کند و از اعضای آن انتظار می‌رود که با پیشنهادات و انتقادات خود به ویژه با ایده‌های نوآورانه و بدیل خود به بهبود شرایط دانشجویان کمک کنند.

وی با بیان اینکهبه عنوان مهم‌ترین نقش اعضای شورای صنفی، اعضای می‌توانند حلقه واسط بین دانشگاه و دانشجویان باشند، اظهار کرد: خواهش من این است که جلسات خود را به طور منظم انجام دهید و امور دانشجویان را پیگیری کنید. در این زمینه، در همه دانشکده‌ها تلاش بر این است که مکانی به عنوان اتاق شورای صنفی در نظر گرفته شود تا جلسات منظم داشته باشد که این امر به پویایی و اثربخشی تشکیلات و فعالیت‌های شورای صنفی کمک کند.

دکتر واحدی تصریح کرد: امیدوارم این دوره جدیدی که شروع شده است دوره‌ای همراه با تجربیات شیرین برای فعالیت‌های دانشجویی باشد. چرا که کارنامه شما است که تعیین می‌کند انتخابات دوره بعدی شورای صنفی پرشورتر برگزار شود یا نه. حتی عملکرد و موثر بودن شما در دانشکده‌های خودتان می‌تواند به سایر دانشکده‌هایی که شورای صنفی ندارند انگیزه مشارکت در دوره بعدی را بدهد.

در ادامه، عباس نداف زاده، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی اظهار کرد: شورای صنفی به عنوان تنها تشکل معاونت دانشجویی است و ما به شما به عنوان یک همکار نگاه می‌کنیم و انتظار داریم با همکاری هم مشکلات صنفی و رفاهی دانشگاه را برطرف کنیم.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از مسئولان دانشگاه که اکنون سمت‌های اجرایی در سطح کشوری دارند، سابقه مشارکت در امور صنفی دانشگاه را دارند، توصیه‌های صمیمانه به اعضای جدید شورای صنفی دانشجویان از جمله روحیه همدلی با دانشجویان، انتقال مشکلات دانشجویان به مسئولان و پیگیری خدمات رفاهی در سطح دانشکده‌ها و خوابگاه‌های مرتبط کرد.

مدیر امور دانشجویی اظهار کرد: هر چند گاهی به طور طبیعی ممکن است چالش‌هایی در اجرای کارها پیش بیاید اما توقع ما در مدیریت دانشجویی این است که در کنار اینها، بتوانیم همکاری خوب و مفیدی با اعضای شورای صنفی برای رسیدن به راه‌حل‌های مشترک در بهبود خدمات و امکانات رفاهی داشته باشیم و مدیریت دانشجویی شما را به چشم همکار نگاه خواهد کرد.

ابراهیم ابراهیمی، معاون مدیر امور دانشجویی و رئیس اداره تغذیه نیز در این نشست گفت: حضور در جمع دانشجویانی که در کنار تحصیل، مسئولیت‌پذیر هستند و مسئولیت و نمایندگی دانشجویان را بر عهده می‌گیرند، باعث افتخار است.

وی ادامه داد: اداره تغذیه نیز روی نقش مشورتی و ریزبینی شما در بهبود کیفیت خدمات خود حساب ویژه خواهد کرد. کما اینکه در سنوات گذشته نیز، ما نقش مشورتی اعضای شورای صنفی به مسئولان اجرایی همواره پررنگ بوده است.

ابراهیمی تصریح کرد: سعی می‌کنیم که با شما بزرگواران یک مشارکت دوطرفه را تمرین کنیم و همزمان با مطرح کردن مطالبات دانشجویان که به حق است و باید مرتفع شود، بخش دغدغه‌ها و مسائل دانشگاه در زمینه امکانات، تجهیزات، هزینه‌های نگهداری و غیره نیز به دانشجویان منتقل شود تا دو طرف انتظار و درک درستی از هم داشته باشند.

علی صفری، رئیس اداره خوابگاه‌ها نیز در این نشست با بیان اینکه بالغ بر 4 هزار دانشجو در خوابگاه‌ها اسکان دارند، اظهار کرد: قطعاً رضایت این دوستان در همه سطوح با سختی‌های زیادی مواجه است. انتظار ما نیز از اعضای شورای صنفی خوابگاه‌ها این است که همانطور که دکتر واحدی و آقای نداف زاده تاکید دارند، چشم بینا و بازوی تاثیرگذار در محیط‌های دانشجویی باشید.

وی افزود: پیگیری مطالبات رفاهی و صنفی دانشجویان از سوی شما به همکاران ما در معاونت دانشجویی نیز کمک می‌کند تا به درک و شناخت بهتری نسبت به جزئیات مسائل و موضوعات خوابگاهی و مطالبات ساکنین خوابگاه‌ها برسند و تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به دانشجویان غیربومی با توجه پراکندگی خوابگاه‌ها در سطح شهر، دشوارتر از سایر دانشگاه‌ها است که خوابگاه‌های متمرکز دارند، اضافه کرد: اما تمام تلاش ما این است که دانشجویان تنها دغدغه درس و تحصیل داشته باشند و در زمینه اسکان، تغذیه، سلامت محیط، سلامت جسمی و روانی و نظایر آن با کمترین چالش‌ها مواجه شوند که این امر تنها در صورت همکاری و همدلی بین دانشجویان و مسئولان محقق خواهد شد و در این زمینه مطالبه‌گری شورای صنفی می‌تواند کمک شایان به همکاران ما در اداره خوابگاه‌ها داشته باشد.

در پایان نیز، سامان رحمانی، رئیس اداره خدمات و رفاه دانشجویان که مدیریت این جلسه را بر عهده داشت، نکاتی را در زمینه‌های اجرایی مرتبط با شوراهای صنفی مطرح کرد و در جمع اعضای جدید شورای صنفی یادآور شد: در دوره‌های مختلف همواره یک گفت‌وگوی دوجانبه بین اداره رفاه دانشجویی و شوراهای صنفی برقرار بوده و علی‌رغم اینکه ممکن است خواسته‌ها و پیگیری‌ها نتایج متفاوتی داشته باشد، اما همواره تلاش ما این است که باب گفت‌وگو بین دانشگاه و دانشجو باز باشد که این امر یکی از رسالت‌های شورای صنفی دانشجویان است.

گفتنی است در این نشست، اعضای جدید شورای صنفی دانشجویان ضمن معرفی خود، مسائل و چالش‌های حوزه‌های خود را مطرح کردند و توضیحات مسئولان اجرایی معاونت دانشجویی را شنیدند که شامل پیگیری این مطالبات تا جلسه مشترک بعدی این شورا با مسئولان معاونت دانشجویی خواهد بود.

کلید واژه ها: شورای صنفی اعضای شورای صنفی صنفی دانشجویان شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی معاونت دانشجویی


( ۲ )

نظر شما :