حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم

مؤلفه‌های زیست جامعه امروزی ذیل چتر سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد توجه قرار بگیرد

۱۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۸ کد : ۲۲۴۹۴ مشاوره و سبک زندگی بهداشت و درمان
تعداد بازدید:۳۰۹
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی در جمع کارشناسان مراکز مشاوره و بهداشت و درمان سراسر کشور اظهار کرد: این دوره آموزشی فرصت مغتمی است که کارشناسان مشاوره و بهداشت و درمان به ابعاد، زوایا و مؤلفه‌های زیست جامعه امروزی ذیل چتر سبک زندگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به زیست‌بوم، دین، روزآمدی و کارآمدی بپردازند.
مؤلفه‌های زیست جامعه امروزی ذیل چتر سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، حجت‌الاسلام صادق اکبری‌اقدم، در مراسم افتتاحیه دومین دوره آموزشی «سبک زندگی ایرانی اسلامی» ویژه کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و نخستین دوره آموزشی کارشناسان مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور، در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی به سخنرانی پرداخت.

وی با تبریک عید غدیر به کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور، گفت: امیدوارم این چند روزی که در دانشگاه علامه طباطبائی حضور دارید به‌خوبی از فضا این دانشگاه و مباحث مطرح شده در کارگاه‌های آموزشی بهرمند شوید.

اکبری‌اقدم در ادامه به روایتی از امیر مؤمنان متناسب با سبک زندگی ایرانی و اسلامی که هم با عنوان این دوره آموزشی و هم محیط فعالیت‌های دانشگاهی متناسب است، اشاره کرد و افزود:‌ مَنْ أَصْلَحَ سَرِیرَتَهُ، أَصْلَحَ اللَّهُ عَلَانِیَتَهُ؛ وَمَنْ عَمِلَ لِدِینِهِ، کَفَاهُ اللَّهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ؛ وَ مَنْ أَحْسَنَ فِیَما بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ، أَحْسَنَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ. « هر که باطن خود را نیکو سازد، خداوند هم ظاهرش را نیکو جلوه دهد. هر که براى دینش کار کند، خداوند کار دنیایش را کفایت کند و هر که رابطه خود را با خدا نیکو گرداند، خداوند، رابطه او را با مردم نیکو گرداند».

وی با بیان اینکه مبانی معرفتی و دینی در قالب لطف و عنایت الهی در هر حالی لازمه فعالیت‌های ما در دانشگاه است، بیان کرد: چندی پیش با جمعی از دانشگاه علامه طباطبائی خدمت آیت‌الله جوادی آکلی رسیدم که گفتند، «اگر کوهی از علم باشید ولی ارباب رجوع، مخاطب و جامعه به شما اعتمادی نداشته باشد، اثری نخواهید داشت». اگر به میزان 100 درصد هم از علم بهرمند باشیم ولی اخلاق، سجایا و حالاتی که اعتماد بخش باشد، نداشته باشیم کسی به ما مراجعه‌ای نمی‌کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: اگر کسی برای دین خود وارد کاروزار و فعالیت‌ها شود، خداوند او را کفایت می‌کند چون در این مسیر نقش‌آفرین است پس باید نسب به کردار خود در این دنیا اثربخش و مفید باشیم.

هرکس در سبک زیسته خود به رابطه با خداوند متعال توجه کند

وی با بیان اینکه هرکس در سبک زیسته خود به رابطه با خداوند متعال توجه کند، خداوند رابطه او را به خلق‌الله و مردم نیکو می‌کند، گفت:‌ ان‌شاءالله که بتوانیم با نیت و رفتارمان و با عنایت الهی تأثیرگذار باشیم.

اکبری‌اقدم به عنوان سبک زندگی ایرانی اسلامی در این دوره آموزشی اشاره کرد و اظهار کرد: اقای دکتر نعیمی، مدیر دفتر مشاوره در این دوره و دوره‌های قبل به دنبال مطرح کردن زوایای مختلف سبک زندگی ایرانی اسلامی بودند. به‌خصوص در حوزه مشاوره که ارتباطات انسانی و اصلاح آن و رویه زندگی فردی به‌خصوص در زمینه بهداشت و درمان، خوراک و پوشاک به شدت با آن سر و کار دارد.

وی اضافه کرد: این دوره آموزشی فرصت مغتمی است که کارشناسان مشاوره و بهداشت و درمان به ابعاد، زوایا و مؤلفه‌های زیست جامعه امروزی ذیل چتر سبک زندگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به زیست‌بوم، دین، روزآمدی و کارآمدی بپردازند.   

اکبری‌اقدم در پایان دکتر نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را از مدیران موفق نظام جمهوری اسلامی خواند و افزود: امیدوارم فعالیت‌های این مدیریت و همچنین این دوره آموزشی خیرات و برکات متعدد داشته باشد. 

کلید واژه ها: سبک زندگی سبک زندگی ایرانی سبک زندگی ایرانی اسلامی زندگی زندگی ایرانی زندگی ایرانی اسلامی دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی


نظر شما :