دکتر مهدی واحدی بر افزایش فعالیت‌های فرهنگی در خانه‌های دانشجویی تاکید کرد؛

نشست معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با مسئولان خانه‌های دانشجویی در آستانه نیمسال تحصیلی اول ۱۴۰۳-۱۴۰۲

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۱ کد : ۲۲۷۶۹ امور دانشجویی اخبار معاونت
تعداد بازدید:۶۰۷
در آستانه نیمسال تحصیلی اول ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نشست مسئولان خانه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با معاون دانشجویی این دانشگاه با حضور دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی، عباس نداف زاده، مدیر امور دانشجویی، ابراهیم ابراهیمی، معاون مدیر امور دانشجویی و رئیس اداره تغذیه، علی صفری، رئیس اداره خوابگاه‌ها صبح یکشنبه، ۲۶ شهریورماه برگزار شد.
نشست معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با مسئولان خانه‌های دانشجویی در آستانه نیمسال تحصیلی اول ۱۴۰۳-۱۴۰۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، در این نشست، مدیران معاونت دانشجویی اولویت‌های کاری نیمسال پیش رو در زمینه مدیریت خانه‌های دانشجویی را مطرح کردند و در ادامه، مسئولان خانه‌های دانشجویی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت خانه‌های دانشجویی، مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان ساکن خانه‌های دانشجویی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

انجام تعمیرات و نوسازی فضاهای دانشجویی در تابستان گذشته از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد تقدیر معاون دانشجویی دانشگاه قرار گرفت.

دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در جمع مسئولان خانه‌های دانشجویی اظهار کرد: در نیمسال پیش رو، افزایش فعالیت‌های فرهنگی در محیط‌های دانشجویی در جهت ایجاد نشاط و پویایی در اولویت قرار دارد و انتظار داریم که مسئولان خانه‌های دانشجویی نیز خود کنشگری فرهنگی داشته‌ باشند تا بتوانند سایر بخش‌ها را به توسعه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تربیت بدنی ترغیب کنند. در این بین استفاده از ظرفیت دانشجویان ساکن خانه‌های دانشجویی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه باید نگاه به خانه‌های دانشجویی تغییر کند و نباید تعبیر «خوابگاه» برای این محیط‌ها استفاده شود، ادامه داد: از این رو، گسترش فعالیت‌های شورای فرهنگی خانه‌های دانشجویی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه باید در دستور کار قرار گیرد و با حضور دانشجویان هر چه سریع‌تر این شوراها در خانه‌های دانشجویی تشکیل شده و آغاز به فعالیت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: عمیقاً اعتقاد دارم دانشجویان ساکن خانه‌های دانشجویی فرهیختگان کشور هستند و باید رفتار و منش مسئولان با آنها در خور شخصیت دانشجویان دانشگاهی در سطح دانشگاه علامه طباطبائی باشد.

وی در این زمینه یادآور شد: مسئولان روز و شب خانه‌های دانشجویی باید نسبت به دانشجویان حس مادرانه، پدرانه، خواهرانه و برادرانه داشته باشند و دغدغه‌های دانشجویان را همچون دغدغه یک عضو خانواده خود بدانند و در جهت رفع آن تلاش کنند.

دکتر واحدی اضافه کرد: مسئولان خانه‌های دانشجویی باید موضوع آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های دانشجویی از جمله استعمال دخانیات و مواد مخدر و... را جدی بگیرند و نسبت به آن موضع قاطع داشته باشند. همچنین، در زمینه مدیریت خانه‌های دانشجویی هماهنگی مسئولان روز و شب در کلیه امور ضروری است که باید در تصمیمات وحدت رویه بین مسئولان روز و شب وجود داشته باشد.

کلید واژه ها: خانه دانشجویی مسئولان خانه دانشجویی معاون دانشجویی دانشجویی دانشگاه دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اداره خوابگاه‌ها


( ۱ )

نظر شما :