با حضور سرپرست دانشکده و مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه صورت گرفت؛

افتتاح دفتر مشاوره و سبک زندگی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی

۲۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۴ کد : ۲۳۰۹۴ مشاوره و سبک زندگی
تعداد بازدید:۲۰۵
دفتر مشاوره و سبک زندگی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی با هدف انجام خدمات مشاوره‌ و مددکاری برای دانشجویان این دانشکده راه‌اندازی و با حضور دکتر محسن حبیبی، سرپرست دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی و دکتر مهدی وجدانی‌همت، مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه افتتاح شد.
افتتاح دفتر مشاوره و سبک زندگی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، در این مراسم که صبح دوشنبه، 23 مهرماه 1402 برگزار شد، دکتر مهدی وجدانی‌همت، مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای دانشجویان و موقعیت دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی، ضرورت وجود یک دفتر برای ارائه خدمات مشاوره و مددکاری وجود داشت تا لازم نباشد که دانشجویان برای مسائل خود به پردیس مرکزی دانشگاه مراجعه کنند.

وی ضمن قدردانی از ریاست دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی اضافه کرد: ویژگی بارز دفتر مشاوره و سبک زندگی این دانشکده حضور در فضای دانشکده و در دسترس بودن آن برای عموم دانشجویان این دانشکده است. این مرکز خدمات مشاوره ازدواج، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، خدمات مددکاری اجتماعی و خدمات روان‌پزشکی ارائه خواهد داد.

دکتر وجدانی‌همت تاکید کرد: با راه‌اندازی این اتاق در محل تردد دانشجویان، قطعاً خدمات مرکز مشاوره و سبک زندگی در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که این دانشکده دارد، بنا داریم مبحث مشاوره گروهی را به صورت جدی‌تر در این دانشکده دنبال کنیم. همچنین، بنا داریم در ماه یک روز از هفته را به حضور روان‌پزشک اختصاص دهیم تا دانشجویان متقاضی خدمات مربوطه اینجا دسترسی راحت و مستقیم به خدمات مربوطه را داشته باشند.

تلاش ما این است با حمایت‌های رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی و زحمات همکارانمان در دانشکده، این دفتر را به سمت تبدیل شدن به شعبه دوم مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه علامه طباطبائی پیش ببریم. ان‌شاءالله بتوانیم با همکاری هم، علاوه بر خدمات مشاوره و سبک زندگی، سایر خدمات مددکاری، کمیسیون موارد خاص و ... را نیز در این مرکز برای دانشجویان دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی داشته باشیم.

در ادامه دکتر محسن حبیبی، سرپرست دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی نیز ضمن قدردانی از شکل‌گیری این دفتر برای ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به دانشجویان، گفت: تلاش ما این است که فضای دانشکده فضایی شاداب، آرام و رو به رشد باشد و دانشجویان صرفاً در محیطی خشک و بی روح برای درس خواندن حضور نداشته باشند.

وی ضمن قدردانی از همراهی رئیس سابق دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی با مرکز مشاوره و سبک زندگی برای راه‌اندازی این دفتر ادامه داد: وجود دفتر خدمات مشاوره و سبک زندگی در بین دانشجویان می‌تواند به ما برای رسیدن به اهداف عالیه فرهنگی و معنوی کمک کند و امیدوارم ما را در این مسیر به عنوان همکار و همدل کنار خود ببینید.

دکتر حبیبی تاکید کرد: هر اندازه سرمایه‌گذاری روی چنین ظرفیت‌هایی انجام دهیم، به رشد و تعالی سرمایه اجتماعی دانشجویان منجر خواهد شد. همچنین، خدمات مشاوره و سبک زندگی برای دانشجویان التیام‌بخش خواهد بود.

سرپرست دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان افزود: امیدوارم در آینده نزدیک، بتوانیم یک برنامه جدی برای ترمیم سرمایه اجتماعی دانشجویان دانشکده داشته باشیم.

کلید واژه ها: دانشکده ادبیات زبان خارجی دانشجویان مشاوره مرکز مشاوره مشاوره سبک زندگی


( ۱ )

نظر شما :