با حضور دانشجویان، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و جمعی از مسئولان برگزار شد؛

آیین بهره‌برداری از نمازخانه چندمنظوره گل نرگس در مجتمع فرهنگی-دانشجویی شهید سلامت

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۶ کد : ۲۴۸۷۳ امور دانشجویی فرهنگی دانشجویی
تعداد بازدید:۴۲۵
آیین بهره‌برداری از نمازخانه چندمنظوره گل نرگس در مجتمع فرهنگی-دانشجویی شهید سلامت با حضور دانشجویان، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و جمعی از مسئولان این دانشگاه عصر یکشنبه، ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
آیین بهره‌برداری از نمازخانه چندمنظوره گل نرگس در مجتمع فرهنگی-دانشجویی شهید سلامت

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، در این مراسم، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر عباسعلی وفایی، معاون نوسعه و مدیریت منابع دانشگاه، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی، عباس نداف زاده، مدیر امور دانشجویی، ابراهیم ابراهیمی، معاون مدیر امور دانشجویی و رئیس اداره تغذیه، دکتر زهره حسینی، مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، دکتر مهدی وجدانی همت، مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه، علی صفری، رئیس اداره خوابگاه‌ها و مسعود گمار و داود اخگر، مسئولان امور مالی معاونت دانشجویی و جمعی از دانشجویان حضور داشتند.

در این مراسم پس از گلبانگ اذان و اقامه نماز مغرب و عشاء، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تقدیر از عملکرد مسئولان معاونت دانشجویی در ساخت، تجهیز و زیباسازی سالن نمازخانه چندمنظوره گل نرگس در سخنانی بر اهمیت توجه دانشجویان به سلامت معنوی تاکید کرد.

وی با اشاره به  لزوم توجه به نگاه توحیدی به انسان و نیازهای او در برابر نگاه مادی‌گرایانه افزود: اسلام به انسان چشم‌انداز و افق نگاهی می‌دهد که بسیار متعالی و با در نظر گرفتن همه ابعاد وجود اوست.

دکتر معتمدی یادآور شد: هماهنگی و یکپارچگی عقل و دین به عنوان دو راهنمای انسان در پیمودن مسیر عبادت و بندگی و رسیدن به مراتب حیات طیبه شناخته می‌شود که لازمه آن، تعقل و تفکر در رویکردهای علمی با نگاه تحول‌گرایانه در جمع‌های دانشجویی است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: دانشجویان عزیز باید دوران دانشجویی و علم‌آموزی و استفاده هر چه بیشتر از این فرصت‌ها را مغتنم بدانند و به مباحثه‌ها و گفتگوهای دانشجویی در کنار عبادت‌های فردی و اجتماعی در محیط‌های دانشجویی توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری‌اقدم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی نیز گفت: دعا و عبادت موجبات آرامش روحی و روانی انسان را فراهم می‌کند و این امر امروزه مورد توافق بسیاری از روان‌شناسان جهان است و امیدوارم وجود چنین فضاهایی در مجتمع‌های دانشجویی باعث افزایش درجات معنوی دانشجویان شود.

وی با اشاره به معارف قرآنی در اقامه نماز با ذکر نکاتی تفسیری از علامه طباطبائی در تفسیر المیزان با تاکید بر ضرورت داشتن یک نگاه جمعی و مسئولانه در برابر نگاه فردی و تک بعدی اظهار کرد: خودمراقبتی و توجه به هم‌نوعان در زیست دانشجویان به عنوان یکی از ثمرات زیست دانشجویی مومنانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم تاکید کرد: همگان به تناسب نقش و سهم خود در ابعاد مختلف شایسته است که در حفظ و ارتقای نشاط محیط‌های دانشجویی بکوشند. به خصوص که امروزه اهمیت جوانی و آمادگی قلب انسان در پذیرش خوبی‌ها و دوری از پلیدی‌ها یک فرصت بی نظیر است.

دکتر عباسعلی وفایی، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه نیز ضمن قدردانی از عملکرد معاونت دانشجویی در به نتیجه رسیدن این نمازخانه درباره تاکید قرآن و احادیث بر توسعه زیربناهای فرهنگی و مذهبی این چنینی و بار معرفتی آن سخن گفت.

وی با اشاره به آیه شریفه « انَّمَا یعْمُرُ مَسَـجِدَ اللَّهِ مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الأخر وَأَقَامَ الصَّلَوهَ واتَی الزَّکَوه وَلَم یخْش إِلاَّ اللَّهَ فَعَسَی أُولئکَ أَن یکُونُوا مِنَ المُهتَدِین» (مساجد الهی را کسی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده، نماز را برپا دارد و زکات را بپردازد و از چیزی جز خدا نترسد، ممکن است چنین گروهی هدایت یابند.) به ابعاد عرفانی این آیه اشاره کرد.

دکتر وفایی توضیح داد: آیات باعظمت قرآن ما را دستور به آباد کردن درونی و بیرونی در مسیر بندگی و عبودیت می‌کند و مسجد و عبادتگاه یکی از تجلی‌گاه‌های این پاک‌سازی نفسانی است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: دانشگاه ما برای رشد دانشجویان در ابعاد مختلف و تلاش برای فراهم‌سازی این امکانات با حداکثر توان اهتمام کامل دارد.

در این مراسم همچنین، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه با تاکید بر اهمیت توجه به فضای زیست دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی اظهار داشت: بعد از بهره‌برداری از سالن غذاخوری چندمنظوره گل نرگس که با حضور رئیس محترم دانشگاه در 16 آذرماه امسال صورت گرفت، ایشان بر ضرورت ساخت نمازخانه‌ای در خور شان دانشجویان عزیز مجتمع شهید سلامت تاکید و دستور اقدام صادر کردند.

وی ادامه داد: در ادامه با حمایت‌های رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه برای بهبود فضاهای خوابگاهی و توسعه زیرساخت‌های مجتمع‌های دانشجویی اقدامات لازم آغاز شد و در کمتر از یک ماه کاری دستور رئیس محترم دانشگاه اجابت شد و این نمازخانه به بهره‌برداری رسید.

دکتر واحدی در ادامه اظهار کرد: از همه کسانی که حمایت کردند به ویژه رئیس محترم دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاون محترم توسعه و مدیریت منابع دانشگاه و همکارانم در معاونت دانشجویی به پاس حضور و پیگیری شبانه‌روزی که در ساخت، تجهیز و زیباسازی این نمازخانه زیبا داشتند، تشکر می‌کنم.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی، تجهیزاتی و متناسب‌سازی فضاهای مختلف خوابگاه‌ها مبتنی بر نیازهای دانشجویان کماکان در دستور کار این معاونت قرار دارد و رویکرد ما در این زمینه، توجه به تنوع سلائق و نیازهای دانشجویان با رویکردهای چندمنظوره به فضاهای مختلف خوابگاهی است.

گفتنی است در پایان مراسم، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و معاون دانشجویی این دانشگاه در نشستی صمیمی با دانشجویان پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های آنها بودند.

کلید واژه ها: خوابگاه شهید سلامت


( ۱ )

نظر شما :