با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع و معاون دانشجویی برگزار شد؛

رونمایی از تجهیزات ورزشی تهیه شده برای استفاده در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

۱۸ تیر ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۳ کد : ۲۶۱۸۷ امور دانشجویی اخبار معاونت تربیت بدنی
تعداد بازدید:۵۹۲
آیین رونمایی از تجهیزات ورزشی تهیه شده برای استفاده در خوابگاه‌های دانشجویی با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع و معاون دانشجویی به میزبانی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی صبح یکشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.
رونمایی از تجهیزات ورزشی تهیه شده برای استفاده در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، آیین رونمایی از تجهیزات ورزشی تهیه شده برای استفاده در خوابگاه‌های دانشجویی با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع و معاون دانشجویی به میزبانی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی صبح یکشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد. این تجهیزات به ارزش بالغ بر 2 میلیارد تومان است که از ابتدای نیمسال جدید در اختیار خوابگاه‌های دانشجویی قرار می‌گیرد.

 

در این مراسم که با حضور دکتر عباسعلی وفائی، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی این دانشگاه و جمعی از مدیران دو معاونت و همکاران مدیریت تربیت بدنی برگزار شد، دکتر محمدرضا قاسمیان مقدم، مدیر تربیتی بدنی دانشگاه در سخنانی ضمن قدردانی از همکاری‌های معاونت توسعه و مدیریت منابع با اداره تربیت بدنی دانشگاه به ارائه گزارشی از عملکرد این مدیریت پرداخت.

وی حفظ و نگهداری از اماکن ورزشی دانشگاه، تجهیز اماکن ورزشی و اجرای برنامه‌های ورزشی(در دو سطح همگانی و قهرمانی) را سه وظیفه مدیریت تربیت بدنی دانشگاه برشمرد و گفت: شاید در ظاهر مسئولیت این امور با مدیریت تربیت بدنی باشد، اما در عمل، هر کدام از این اقدامات نیازمند پیگیری‌ها، همکاری و هماهنگی بسیاری از بخش‌های دانشگاه دارد.

تاکید رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بر توسعه امکانات ورزشی

دکتر قاسمیان‌مقدم دستاوردهای مادی و معنوی مدیریت تربیت بدنی در چند سال اخیر را حاصل همکاری تنگاتنگ معاونت توسعه و مدیریت منابع و معاونت دانشجویی دانست و افزود: با توجه به تعدد خوابگاه‌های دانشجویی و پراکندگی آنها در سطح شهر، دکتر معتمدی، رئیس محترم دانشگاه علامه طباطبائی همواره تاکید داشته است که در زمینه تجهیز خوابگاه‌ها، تامین منابع برای تجهیزات ورزشی با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته با توجه به همین تاکید رئیس دانشگاه، اقدامات خوبی در زمینه تجهیز و ساخت فضاهای ورزشی در خوابگاه‌های دانشجویی و تجهیز محیط‌های ورزشی در محیط دانشگاه صورت گرفت.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: اقلام مصرفی ورزشی (راکت بدمینتون، انوع توپ‌ها، انواع تورها، کاورهای ورزشی، دارت، سیبل، ساچمه و...) و تجهیزات ورزشی (انواع فوتبالدستی، سکوها و پایه‌های دارت، ایرهاکی، دستگاه کراس اور و سایر تجهیزات بدنسازی، تردمیل  و...) با تاکید بر نیازهای خوابگاه‌ها خریداری شد که نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه داشت.

وی اضافه کرد: امسال، در زمینه سرگرمی‌ نیز، تعداد زیادی فوتبالدستی جدید و دو میز ایرهاکی خریداری شده است که بعد از تعمیرات مورد نیاز که در تابستان برای خوابگاه‌ها انجام می‌شود، این تجهیزات از اول مهرماه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

دکتر واحدی: توسعه تربیت بدنی نوعی از امر به معروف است

سپس، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن قدردانی از همکاران در هر دو معاونت دانشجویی و معاونت توسعه و مدیریت منابع، اقدامات صورت گرفته در زمینه  تکمیل و تجهیز امکانات و اماکن ورزشی چه در سطح دانشگاه و چه در سطح خوابگاه‌های دانشجویی را اتفاقی مبارک در زمینه تربیت بدنی دانشگاه دانست.

وی ادامه داد: ایده مدیریت مالی برای خرید تجهیزات از طریق اسناد خزانه و به شکل تهاتری که در کوتاه‌مدت بار مالی بر دانشگاه ندارد، ایده خیلی خوب بوده و دست دانشگاه را برای خرید تجهیزات ورزشی و توسعه اماکن ورزشی باز می‌گذارد.

دکتر واحدی همکاری دو معاونت در زمینه توسعه امور تربیت بدنی دانشگاه را، شراکت در امر به معروف نامید و خاطرنشان کرد: ورزش از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است و مقدمه‌سازی برای امور ورزشی هم به نوعی امر به معروف حساب می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: در دو سال اخیر کارهای بزرگی در زمینه تربیت بدنی انجام شد که در تاریخ تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی ماندگار خواهند بود. برای مثال، مقام‌های متنوع و متعددی که دانشجویان در المپیادهای مختلف ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند، باعث شده که امروز نام دانشگاه علامه طباطبائی به چشم بیاید و جایگاه خود را به عنوان یک رقیب جدی در المپیادهای ورزشی دانشجویان تثبیت کند؛ امری که مرهون زحمات دکتر قاسمیان‌مقدم و تیم بسیار خوب ایشان است.

نخستین المپیاد ورزشی کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی و برگزاری بزرگترین جشنواره ورزشی درون‌دانشگاهی دو حرکت جمعی کاملا حرفه‌ای و اثربخش بود که در زمینه ورزش کارکنان نگاه همه بخش‌ها را به خود جلب کرد و در زمینه مسابقات ورزشی و نشاط دانشجویان در دانشکده‌ها با مشارکت بالغ بر هزار و دویست دانشجو همراه بود.

اقدام دیگر مدیریت تربیت بدنی، راه‌اندازی آکادمی ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی بود که یک کار کم‌نظیر و تخصصی بود که در آینده کارکرد بسیار فوق‌العاده‌ای برای استادان، کارکنان و دانشجویی دارد.

علاوه بر این موارد، در زمینه تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی نیز، کارهای مهمی صورت گرفته است. از جمله تعویض کف‌پوش سالن ورزشی چند منظوره پردیس مرکزی که به عنوان یک سالن استاندارد و با کیفیت در همین ماه گذشته میزبان مسابقات چهارجانبه جام غذیر با حضور تیم‌های هنرمندان و پیشکسوتان سرخابی بود و یا کارهای خوبی که در زمینه بهینه‌سازی استخر دانشگاه صورت گرفت که همگی نشان از درک صحیح همکاران ما و همت بالای مدیریت تربیت بدنی در توسعه امر ورزش در دانشگاه دارد.

دکتر واحدی در این زمینه از پشتیبانی معاونت توسعه و مدیریت منابع قدردانی کرد و گفت: نگاه آقای دکتر وفائی به ورزش نگاه عمیقی است و چنین درکی باعث می‌شود که کارها به خوبی ساماندهی شود و تداوم پیدا کند، چرا که خداوند متعال نیز کارهای این چنینی را پاداش می‌دهد. کارهایی که نتیجه آن اصلاح امور جامعه است و مسیر آسیب‌های جسمی، روحی و اجتماعی را می‌بند.

دکتر وفائی: سرمایه‌گذاری در ورزش «سرمایه‌گذاری سلامت» است

در ادامه، دکتر عباسعلی وفائی، معاون توسعه و مدیریت منابع با تاکید بر اینکه فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه جزو اولویت‌های ما و عملکرد دانشگاه در این زمینه مایه خرسندی ما است، اظهار کرد: ما در حوزه ورزش هزینه نمی‌‌کنیم، بلکه سرمایه‌گذاری می‌کنیم. سرمایه‌گذاری از این جنس که باعث سرمایه‌گذاری سلامت و بازدارندگی از هزینه‌های هنگفتی که در حوزه درمان تزریق می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه ما در دانشگاه مخاطبانی داریم که اهل ورزش هستند و باید برای آنها امکانات لازم را جهت ترغیب بیشتر به امر ورزش فراهم کنیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع تاکید کرد: اقدامات دکتر واحدی و همکارانشان نشان می‌دهد که با انگیزه ستودنی در این زمینه در حال فعالیت هستند و خدمات خوبی از توسعه زیرساخت‌های تربیت بدنی در خوابگاه‌ها (برای مثال در خوابگاه شهید سلامت) گرفته تا پیگیری و برنامه‌ریزی برنامه‌های ورزشی ارائه کرده‌اند.

دکتر وفائی ادامه داد: من اعتقاد به ورزش، روحیه و پیگیری دکتر قاسمیان‌مقدم به این حوزه را با عملکردی که در حوزه مدیریت تربیت بدنی تاکنون داشته‌اند، شناخته‌ام و لذا برای پیشبرد اهداف تربیت بدنی با ایشان همکاری لازم را داریم. برای نمونه، در چهار ماه گذشته بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان تنها برای استخر دانشگاه صرف کرده‌ایم که نشان از طیب خاطر ما نسبت به مدیریت تربیت بدنی دارد.

وی تاکید کرد: ما همواره از توسعه زیرساخت‌های ورزشی حمایت می‌کنیم چرا که از نگاه ما، حوزه تربیت بدنی جزو خدمات مثبت و ماندگار و ارزشمند در دانشگاه است و تاکید می‌کنم که هیچ محدودیتی در تامین تجهیزات و تعمیرات امکانات و اماکن ورزشی نداریم و با روش‌هایی نظیر اسناد خزانه و... که داریم همکاری با معاونت دانشجویی در زمینه توسعه این بخش را وظیفه ذاتی و اخلاقی خود می‌دانیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی در پایان گفت: آمادگی خود را مجدداً اعلام می‌کنیم که در زمینه تامین و تجهیز امکانات ورزشی دانشگاه بدون محدودیت در زمینه ورزش و تربیت بدنی با معاونت دانشجویی همکاری داشته باشیم و این را برای خود افتخار می‌دانیم.

تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشجویان در امور تربیت بدنی

در ادامه جمعی از حضار به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه امور تربیت بدنی دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی پرداختند. از جمله، علی صفری، رئیس اداره خوابگاه‌ها در سخنانی ضمن تقدیر از عملکرد مدیریت تربیت بدنی دانشگاه با اشاره به اینکه بالغ بر 22 سال است که در این دانشگاه حضور دارد، اظهار کرد: خوشبختانه امکانات ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری کرده است و امروزه در اکثر خوابگاه‌های دانشجویی امکانات ورزشی در دسترس دانشجویان قرار دارد.

وی افزود: در زمینه خوابگاه‌ها دو موضوع استهلاک وسایل ورزشی و ضرورت آموزش دانشجویان در انجام حرکات صحیح ورزشی باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد. موضوع دیگر، استعدادیابی است که در این دوره، مدیریت تربیت بدنی اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل شده که بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

رئیس اداره خوابگاه‌ها در پایان گفت: دانشجویان زیادی در خوابگاه‌ها داریم که در زمینه‌های ورزشی دارای استعداد هستند و عناوین و مقام‌های قهرمانی کسب کرده‌اند که پیشنهاد می‌کنم از ظرفیت این دانشجویان برای افزایش سطح کمی و کیفی تربیت بدنی در خوابگاه‌ها استفاده کنیم، چراکه هرچه بیشتر به امور تربیت بدنی بپردازیم، بحث‌هایی چون استعمال دخانیات، مسائل روان‌شناختی و ... در خوابگاه‌ها به حاشیه می‌رود.


( ۳ )

نظر شما :