نشست رئیس دانشگاه علامه با مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی

تعداد بازدید:۱۹۶۵
نشست رئیس دانشگاه علامه با مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی
نشست رئیس دانشگاه علامه با مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی

نشست حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه و با حضور مدیران معاونت دانشجویی جمعه ۶ بهمن‌ماه در هتل کیش‌مهر فریدون‌کنار برگزار شد.

 مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی در این نشست مسائل و مشکلات خوابگاه‌های خود را مطرح و درمورد آنها تصمیمات لازم گرفته شد.

در این نشست حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، حمیدرضا مقامی، مدیر امور دانشجویی، کیومرث فرحبخش، سرپرست مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه و مدیرگروه مشاوره این دانشگاه، مهدی وجدانی‌همت، سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی، عبدالله نژد‌ساعی، رئیس اداره رفاه دانشجویان و جمعی از مدیران بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی حضور داشتند

گفتنی است، در این نشست حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گزارشی درمورد وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی، برنامه‌های معاونت دانشجویی و فعالیت‌های فرهنگی اجرا شده در خوابگاه‌ها در ترم گذشته ارائه کرد

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: یکی از پرتلاش‌ترین و تأثیرگذارترین بخش‌های دانشگاه، خوابگاه‌های دانشجویی هستند؛ بنابر این مسائل خوابگاه‌های دانشجویی برای ما خیلی مهم است اما درگیری‌ها و مسائل کاری در تهران اجازه نمی‌داد که فرصتی برای برگزاری این نشست فراهم شود که رودرو با مسئولان خوابگاه‌ها به مسائل بپردازیم

سلیمی با اشاره به اینکه مسئله خوابگاه دانشجویی فقط درمورد بخشی از دانشگاه‌های دولتی مطرح است، بیان کرد: در میان دانشگاه‌های دولتی نیز ما به عنوان دانشگاه علامه طباطبائی تنها دانشگاهی هستیم که به همه متقاضیان خوابگاه اختصاص می‌دهیم و این ناشی از دغدغه مندی مسئولین دانشگاه نسبت به دانشجویان است.

وی اضافه کرد: در همین شهر تهران برخی از دانشگاه‌های مثل دانشگاه تهران، شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی طبق بخش‌نامه فقط به بخشی از دانشجویان خوابگاه می‌دهند و حتی اعلام می‌کنند به دانشجویان شبانه خوابگاه تعلق نمی‌گیرد و یا می‌گویند ما در این زمینه ظرفیت نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر دانشگاه‌ها به دانشجویان شبانه خوابگاه تعلق نمی‌گیرد و حتی به برخی از دانشجویان به دلیل نبود ظرفیت نیز اعلام می‌کنند، به‌رغم اینکه حق شما هست که خوابگاه داشته باشید ولی ما ظرفیتی برای اختصاص آن به شما نداریم. ضمن‌‌آنکه برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویان نوورودی خوابگاه نمی‌دهند و از قبل هم آن را در دفترچه‌های کنکور اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه حتی دانشجویان بد ما در خوابگاه‌های دانشجویی به مسئول خوابگاه باید به عنوان پناهگاه خودشان نگاه بکنند، گفت: حتی من مسئول دانشگاه نیز باید به دانشجویی که به بنده فحش می‌دهد کمک کنم به‌طوری‌که مسئولان دانشگاه را پناهگاه آخر خودشان ببینند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: حتی در اغتشاش‌های اخیر که برخی از دانشجویان دانشگاه ما دستگیر شده بودند و نیمه‌های شب آزاد شدند به حراست اعلام کردم که با خودروی دانشگاه آنها را به در منزل‌شان برسانند.

وی در ادامه به نوع رفتار مسئولان دانشگاه اشاره کرد و گفت: اگر به خاطر مسئله‌ای اعصاب‌مان به‌هم ریخت، بهتر است آن روز به دانشگاه یا خوابگاه نرویم چون مسئولیت ما طوری است که نیاز به کنترل روحی دارد.

سلیمی با بیان اینکه کنترل رفتار و برخورد ما با دانشجویان بسیار مهم است و به‌نوعی استراتژی ما در دانشگاه محسوب می‌شود، افزود: ما باید به صورت برادرانه و خواهرانه با دانشجویان برخورد منطقی داشته باشیم به‌‌نوعی که با ما همراه شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که می‌خواستم حتماً‌ در جمع مسئولان روز و شب خوابگاه‌های دانشجویی و مدیران معاونت دانشجویی حضور داشته باشیم و از خوش‌اخلاق‌ترین مسئولان تشکر و قدردانی کنیم به دلیل نوع رفتار و برخورد آنها با دانشجویان است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه الگوی رفتاری مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی باید بر اساس خوش‌اخلاقی و خوش‌خلقی همراه با لبخند در برخورد با دانشجویان باشد، گفت: امیدوارم این تأکید‌ها در زمینه نوع برخورد و رو‌به‌رو شدن با دانشجویان در ذهن مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی و مسئولان معاونت دانشجویی ته‌نشین شده باشد.

 در حاشیه برگزاری دوره دو روزه مهارت افزایی مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه ، از مسئولان روز و شب خوابگاه‌ها و برخی از مدیران معاونت دانشجویی که مرتبط با اداره خوابگاه‌ها بودند با اهدای لوح و هدیه تقدیر شدند.


نظر شما :