چهاردهمین نشست فدراسیون بین­المللی ورزش­های دانشگاهی (فیزوفروم 2018)

تعداد بازدید:۲۵۸۰
شرکت دانشجوی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبایی در نشست فدراسیون بین المللی ورزشهای دانشگاهی
چهاردهمین نشست فدراسیون بین­المللی ورزش­های دانشگاهی (فیزوفروم 2018)

چهاردهمین نشست فدراسیون بین­المللی ورزش­های دانشگاهی (فیزوفروم 2018)، 14 لغایت 20 مرداد ماه در کشور روسیه برگزار شد. شهر کراسنویارسک به عنوان میزبان بازی­های یونیورسیاد زمستانی 2019 سازماندهی این رویداد را بر عهده داشت. برنامه­های این رویداد متناسب با شعار فیزو "ستاره­های امروز، رهبران فردا" به منظور تربیت نسل جدید رهبران ورزشی طراحی شده بود. رهبری نوآورانه، برابری جنسیتی، تحصیل و ورزش، حاکمیت در ورزش، مدیریت داوطلبان و مدیریت پروژه از مهمترین مباحث مطرح شده در این دوره بودند.

در این نشست علاوه بر حضور مسئولان فیزو و کمیته اجرایی یونیورسیاد زمستانی 2019، 11 سخنران بین­المللی از قبیل جان میستر (عضو کمیته بین­المللی المپیک)، ریچارد شایو (استاد دانشگاه ایندیانا)، مادلنا باتورینا (مسئول برنامه داوطلبان در جام جهانی 2018)، لارا کاپرانیکا (استاد دانشگاه رومو فورو ایتالیا) و دلیس میلی (استاد دانشگاه فلوریدا مرکزی) حضور داشتند. برگزاری کارگاه­های جانبی مختلف، بازدید از اماکن ورزشی که به تازگی برای یونیورسیاد 2019 افتتاح شده بود، بازدید از مراحل ساخت و تکمیل پیست اسکی یونیورسیاد 2019، تجربه سازماندهی نمادین یک مسابقه ورزش زمستانی (کرلینگ)  و نمایشگاه فرهنگی کشورها از دیگر برنامه­های این نشست بود. 

در این دوره 107 نفر از 36 کشور حضور داشتند؛ مهدیه سراجی، دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی، علی افروزه، دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهران و دکتر علیرضا قنبری عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد به عنوان نمایندگان فدراسیون ورزش­های دانشگاهی ایران در نشست شرکت کردند. لازم به ذکر است خانم مهدیه سراجی برای عضویت در کمیته دانشجویان سازمان فیزو و حضور در رویدادهای آتی انتخاب شدند.

 


نظر شما :